Klimop zet belangrijke stap richting handhaving

Klimop heeft goede zaken gedaan op de weg richting handhaving in de 3e klasse. Op het eigen Root werd het gedegradeerde Dordrecht met 11-3 naar huis gestuurd.

De start was maar moeizaam aan beide kanten. Dordrecht ontbreekt het volledig aan scorend vermogen, waardoor Klimop alle ruimte kreeg om te zoeken naar openingen. Het fysieke spel van de gasten was lastig voor Klimop. Maar het wist hier wel van te profiteren door strafworpen te versieren waarmee er een 4-0 stand neergezet werd. Het matte Dordrecht zette hier maar weinig tegenover. Een saaie wedstrijd met weinig doelpunten leverde Klimop toch een comfortabele 8-1 ruststand op.

Na rust was het tempo er volledig uit aan beide kanten. Klimop kan maar geen kansen afmaken, waar Dordrecht hopeloos de korf bestookt met verkeerde kansen. Een saaie, maar heel belangrijke wedstrijd eindigde daarmee in een 11-3 overwinning voor Klimop.

Rens van Heugten