Klimop verstevigt koppositie

Sperwers 1 – Klimop 1 : 12-17 (5-12)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met Sperwers uit Rotterdam een 12-17 overwinning geboekt.

De Astense ploeg wist bij voorbaat dat het kon profiteren van een misstap van concurrent Ready en wist dit in de eerste helft te vertalen naar overtuigend spel. Sperwers kreeg geen vat op de Astense aanval en zette hier alleen kortstondige aanvallen tegenover. Klimop kon zodoende al vroeg in de wedstrijd een ruime voorsprong opbouwen. Hoewel Sperwers in de thuiswedstrijd heeft laten zien zich niet gek te laten maken door een achterstand kon de ploeg het tij ditmaal onvoldoende keren. Beide ploegen gingen met een 5-12 tussenstand de rust in.

Na de pauze zakte Klimop iets weg maar kwam het nooit echt meer in de problemen. Sperwers drong in de eerste fase na rust nog wel even aan door de achterstand te verkleinen tot 4 goals, maar verder kwam de ploeg niet. Hierna kon Klimop de wedstrijd uitspelen, met een 12-17 eindstand tot gevolg.

Met deze overwinning bedraagt de voorsprong van Klimop op achtervolgers Conventus twee punten en Ready ’60 drie punten. Volgende week wacht voor Klimop de thuiswedstrijd met laagvlieger NKV.

Jorn van Laarhoven

klimop1_1516_small