Klimop verliest dubbel van Zwaluwen

Afgelopen weekend speelde Klimop de dubbel tegen Zwaluwen. Vrijdagavond ging het op bezoek, en de zondag erop wachtte het thuisduel. Beide wedstrijden werden met 18-13 verloren.

De uitwedstrijd startte Klimop slap en ongeconcentreerd. Resultaat was dat Zwaluwen in een hoog tempo wegliep naar 7-1. De koek leek daarna al op bij de Zevenaarse ploeg. Klimop kreeg stukje bij beetje meer grip, en knokt voor rust terug naar 8-7.

Na de pauze leek Klimop het tij te gaan keren door op 11-11 gelijk te komen. Maar als op dat moment de score uitblijft, maakt Zwaluwen opnieuw het verschil: 18-13.

De thuiswedstrijd verliep anders. Klimop had het initiatief over de gehele eerste helft en kon de voorsprong blijven consolideren. Zwaluwen was niet van plan te verliezen in de strijd tegen degradatie, wat een leuke eerste helft opleverde: 10-10.

Na rust kwam Klimop er te moeilijk aan te pas met aanvallen, en kan Zwaluwen geduldig uitlopen naar een groter verschil om uiteindelijk met dezelfde uitslag als de heenwedstrijd te eindigen: 13-18. Tessa van Mourik speelde een verdienstelijke wedstrijd met 5 doelpunten.

Rens van Heugten