Klimop speelt gelijk tegen degradant PSV

Klimop 1 – PSV 1 : 15-15 (5-9)

In de tweede thuiswedstrijd van het seizoen, die doordeweeks gespeeld werd, trof Klimop het uit de 2e klasse gedegradeerde PSV: 15-15.

Na de sterke start van afgelopen zondag was Klimop vastbesloten dit door te zetten. De Astenaren openen dan ook de score waarna PSV de leiding neemt: 1-3. Tot 4-4 weet Klimop nog bij te blijven, hierna volgt een fase waarin PSV het betere van het spel toont en met rake afstandschoten een ruimere voorsprong pakt: 4-9. Klimop geeft nog een tegenstoot waarna de kleedkamers bij een stand van 5-9 opgezocht werden.

In de tweede helft kwam Klimop sterk uit de kleedkamer en verkleint de marge tot 2. De aanvallende tactiek van PSV werd goed gepareerd, maar Klimop kon nog niet langszij komen. Tot 8-11 blijven de Eindhovenaren de voorsprong behouden. Hierna nam Klimop het heft stevig in handen door een voorsprong te pakken: 12-11.

Een spannende eindfase ontpopte zich waarbij Klimop aan de goede kant van de score bleef. Een wat makkelijk gegeven strafworp brengt PSV op het laatste moment nog langszij.

Komende zaterdag wacht de wedstrijd tegen promovendus Voltreffers.

Rens van Heugten