Klimop pakt verrassend punt tegen nummer 2

Klimop had zich na de nederlaag in Berkel-Enschot voorgenomen een betere start te maken in de wedstrijd, zodat we niet direct achter de feiten aan zouden hoeven te lopen. Dit mislukte.

Na een lange aanval van Asten (en gemiste strafworp) kwam Maastricht aan de bal, en binnen een mum van tijd stond er 0-4 op het scorebord. Maastricht nam het eerste deel van de wedstrijd het voortouw, en mocht van de scheids ook een groot aantal vrije ballen nemen. Deze werden, helaas voor Maastricht, niet gevolgd door een doelpunt en Klimop kon zich herpakken en gaan focussen.

Klimop vocht zich terug tot een stand van 4-4 en de angst op een uitslag met 10 punten verschil verdween. Maastricht wilde echter nog wel even zien dat ze de tweede plek daadwerkelijk verdienden en gooiden er voor de rust nog 2 in, waardoor we in de kleedkamers verdwenen met een stand van 4-6

Vijf minuten in de tweede helft kwam Klimop in de flow en kwamen we voor het eerst voor te staan, en wel met 2 punten verschil. Klimop rook (en zag, we lagen er even tussenuit vanwege een bloedneus) bloed en we gingen nog harder knokken.

De zuidelijkste korfbalclub van Nederland voelde een blamage aankomen en ging óók harder strijden, waardoor het een spectaculaire en zenuwslopende voorstelling werd. Maastricht zorgde voor een stand van 9-10, maar Klimop liet het hoofd niet zakken.

Een strafworp voor Jolijn zorgde voor de gelijkmaker, en een doorloopbal van Isa zorgde, in de laatste minuut voor een voorsprong. De laatste aanval van de Limburgers, die een eeuwigheid leek te duren, werd helaas beëindigd door een haast onmogelijk maar eerlijk gezegd grandioos doelpunt, waardoor beide partijen het moesten doen met 1 punt.

Klimop zorgde deze wedstrijd voor een stunt, nummer 2 Maastricht moest haar overmoed bekopen met slechts een punt.

Jelmer