Klimop pakt eerste punten

Het was een regenachtige dag in oktober, Klimop 1 had vertrouwen in de wedstrijd tegen de Nijmegenaren. Na een minuut stilte in nagedachtenis van Jo Cortooms-Verhees, erelid van de vereniging, begon Klimop aan de wedstrijd. Allen waren we overtuigd dat we zouden winnen, maar er heerste ook een gevoel van spanning. Wat als we de Hazenkamp hadden onderschat, zoals we al eens eerder hebben gedaan? Wat voor straftraining zou volgen als we hier wederom punten lieten liggen?

Al deze gedachten spookten door onze hoofden, maar verdwenen na de eerste goals aan onze kant. We kwamen op voorsprong en hielden dit de gehele eerste helft vol. Ondanks dat er geen aanmoedigingen vanuit het publiek kwam, wat vanwege de maatregelen omtrent Covid-19 geweerd werd van het sportpark, hield Klimop haar hoofd omhoog en lieten ze zien dat ze niet vergeten waren hoe het was om te winnen.

De warme thee in de rust was welverdiend en we konden er weer tegenaan. Het lot wilde echter dat twee heren van de Hazenkamp waren uitgevallen. Daarom werd gevraagd of een van de dames uit Nijmegen als heer mocht spelen. Deze breedtekorfbal-taferelen waren wij als, al zeg ik het zelf, ervaren wedstrijdkorfballers niet meer gewend, en de ballen vlogen er minder makkelijk in dan voor de rust. Hazenkamp kwam terug. Dit was het moment dat Rob besloot te wisselen, wat direct beloond werd met een doelpunt van Nina.

Op dagen als deze merk je aan de club dat de tijd er niet stilstaat. De wedstrijd zou in real-time worden gestreamd via Youtube. Bij genoeg interesse zullen in de toekomst meer thuiswedstrijden live worden uitgezonden, zolang de huidige maatregelen van kracht zijn. Minder goed nieuws was dat de livestream in de laatste minuten uitviel, waardoor het massaal thuisgebleven publiek in spanning, doch droog en warm, moest afwachten totdat het resultaat op SportLinked werd ingevoerd. Het liefst zou ik vertellen dat er in de laatste minuten, die dus niet op film stonden, een groot aantal bijzondere dingen gebeurden. Zo zou ik willen vertellen over een schot vanaf de middellijn en een koproldoorloopbal. Het bleef echter maar bij één bijzonderheid, namelijk de eerste punten voor Klimop 1 dit seizoen.

De wedstrijd is terug te kijken op YouTube via de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=BN5ohHnHIGQ

Klimop 1 – De Hazenkamp 1 : 13-9 (8-4)

Jelmer Sonnemans