Klimop eindigt seizoen met remise om des keizers baard

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de laatste wedstrijd van het seizoen, uit bij Ready ’60, met 15-15 gelijk gespeeld.

Op voorhand was duidelijk dat de wedstrijd niet meer van belang was voor de eindstand op de ranglijst omdat Klimop verleden week het kampioenschap al veilig gesteld had. Ready was op haar beurt zeker van een tweede plek en mag zich op gaan maken voor een promotiewedstrijd. Wel stond er nog prestige op het spel: Klimop heeft dit seizoen, waarin twee kampioenschappen gevierd konden worden, nog niet van Ready ’60 kunnen winnen.

In de eerste helft was het stuivertje wisselen. Beide ploegen konden niet uitlopen naar een ruime voorsprong maar bleven in elkaars spoor. Klimop had moeite met de felle looplijnen van de tegenstander uit Roermond maar kon terugvallen op de eigen schotkracht. Bij rust stond een stand van 9-9 op het scorebord.

Na rust sloeg Ready een gat. Door vijf keer achter elkaar te scoren deelde het een tik uit aan de Astenaren. Klimop kon op haar beurt nog één keer de rug rechten en wist knap terug te komen tot 15-15. Hierna rook de ploeg uit Asten nog even aan de overwinning maar dit was te veel gevraagd.

Met de 15-15 eindstand eindigt Klimop drie punten boven Ready als nummer één op de ranglijst en komt het komend seizoen, zowel op het veld als in de zaal, uit in de tweede klasse.

Jorn van Laarhoven