Klimop buigt het hoofd voor Ready ’60 in kampioenswedstrijd

Ready ’60 1 – Klimop 1 : 17-16 (9-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd met Ready ’60 uit Roermond met 17-16 verloren. Op voorhand wisten de Astenaren dat het bij winst kampioen kon worden en daarom was er een bus met supporters mee naar Roermond afgereisd.

Klimop kwam goed uit de startblokken en overrompelde Ready. Na 10 minuten stond er al een tussenstand van 0-6 op het scorebord. Hierna stokte de Astense doelpuntenproductie en kon Ready aanhaken. De Roermondse tegenstander en runner-up in de competitie kreeg meer grip op de aanval van Klimop en kon, nog voor rust, de stand ombuigen in het eigen voordeel, 9-8.

Na rust veranderde Klimop de verdedigende tactiek om de lijn uit de Roermondse aanval te halen. Dit leverde wisselend succes op, mede door de talrijke vrije ballen en strafworpen die door de scheidsrechter werden toegekend. Klimop liep in deze fase achter Ready aan en kon de stand in de slotfase pas recht trekken tot 16-16.

In de laatste minuut zorgde Roy Meevis voor de winnende treffer namens Ready door met een schot van afstand de 17-16 te maken. Ready’60 neemt hiermee de koppositie over van Klimop en staat 1 punt los.

Volgende week is de laatste speelronde waarin Ready kampioen kan worden tegen PSV. Klimop moet de eigen wedstrijd winnen van BMC en is hierna afhankelijk van het resultaat bij Ready-PSV.

Jorn van Laarhoven

_DSC9564