Klimop beleeft overtuigende competitiestart

Klimop 1 – NKV 1 : 18-7 (10-3)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft zondagmiddag haar eerste competitiewedstrijd op overtuigende wedstrijd gewonnen van NKV uit Nuenen. Op sportpark ’t Root won Klimop de streekderby met 18-7.

In de beginfase van de wedstrijd kon NKV Klimop nog aardig partij bieden en de eerste tien minuten gingen dan ook gelijk op. Hierna was het verzet snel genoeg verbroken, zeker omdat NKV zich geen raad wist met het felle verdedigende werk van de Astense ploeg. Klimop ging dan ook met een comfortabele 9-3 tussenstand de rust in.

Na rust kon de Nuenense tegenstander niet de benodigde tactische aanpassingen doen om het Klimop nog moeilijk te maken. De Astense ploeg stevende, mede door de 8 goals van uitblinker Rens van Heugten, af op een ruime overwinning, 18-7.

Komende week speelt Klimop twee competitiewedstrijden, te beginnen op woensdag 9 september thuis tegen PSV.

Jorn van Laarhoven