Klimop 1 onnodig onderuit tegen Dordrecht

Klimop heeft een onnodige verliespartij geleden bij en tegen Dordrecht (12-11).

Op papier was Klimop de favoriet, maar het waren de Dordtenaren die het initiatief hadden. Omdat Klimop maar moeizaam tot scoren komt, moet het dan ook achter de thuisploeg aan: 5-2. Ondanks dat Dordrecht het betere van het spel heeft weet Klimop een tandje bij te zetten en nog voor rust de wedstrijd om te keren in een 5-6 voorsprong.

Na de rust leek Klimop orde op zaken te gaan stellen door direct 5-7 binnen te schieten. Maar wederom Dordrecht neemt het initiatief over. Klimop kan zich niet onder de druk uit spelen en moet opnieuw in de achtervolging: 10-8. Plaatsfouten in de aanval zorgde ervoor dat de frustratie toenam. Dordrecht profiteert hiervan door de voorsprong te vergroten naar 12-9. Het is Klimop dat de laatste wapenfeiten mag neerzetten, maar de tijd was nog te kort om langszij te komen.

Rens van Heugten