Goede tweede helft bezorgt Klimop zege

BMC 1 – Klimop 1 : 12-17 (4-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd met BMC uit Berlicum met een 12-17 overwinning afgesloten.

BMC de, op het veld, een klasse hoger acterende tegenstander speelde een degelijke eerste helft met dreigend aanvallend spel. Klimop had geen antwoord op het hoge tempo en dit resulteerde in veel Berlicumse doelpogingen. Echter werd dit, door het lage rendement, niet in de score uitgedrukt. Klimop ging met een kleine voorsprong van 4-5 de rust in.

Direct na rust kon Klimop de wedstrijd in haar voordeel ombuigen. Enkele snelle goals na rust zorgde voor de nodige lucht waardoor er rust in het Astense spel kwam. BMC had nog steeds geen vat op de verdedigende tactiek en ook nu bleven de goals uit. Door een teamprestatie waarbij bijna het volledige team tot scoren kwam wist Klimop BMC van zich af te schudden en kon de Astense ploeg de wedstrijd vrij eenvoudig uitspelen.

Volgende week wacht Klimop de strijd om de tweede plek in een ontmoeting met Melmac uit Tilburg.

Jorn van Laarhoven