Goede start zaalcompetitie voor korfballers Klimop

NKV 1 – Klimop 1 : 13-16 (7-7)

In de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie komt korfbalvereniging Klimop uit Asten goed uit de startblokken door met 13-16 in Nuenen te winnen van NKV.

De Nuenense ploeg komt na enkele seconden al op een 1-0 voorsprong en zet de toon voor de beginfase van de wedstrijd. Beide ploegen gaan gelijk op en wisselen stuivertje tot de rust, 7-7.

Na rust neemt Klimop meteen het initiatief door uit te lopen naar een voorsprong van 3 doelpunten. Door goed aanvallend werk van, met name, Klimop-speler Dirk Cortooms blijft deze veilige marge tot diep in de tweede helft gehandhaafd.

Net op het moment dat NKV terug kwam tot één goal verschil met nog enkele minuten te spelen zorgde Joep Feijen namens de Astense ploeg voor de definitieve nekslag.

Jorn van Laarhoven

nkv-klimop-zaal-1415