DKB neemt in tweede helft afstand van Klimop

Klimop 1 – DKB 1
Eindstand: 11-18 (7-7)

16-11-2014 DKB neemt in tweede helft afstand van Klimop

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft zondagmiddag haar tweede zaalwedstrijd met 11-18 verloren van DKB uit Best. In een goede eerste helft bleef Klimop in het spoor van de tegenstander. Nadat de Astense ploeg brutaal de leiding had genomen ging het gelijk op tot de rust. Met een stand van 7-7 gingen beide ploegen de rust in. Na de rust ontstond er een andere wedstrijd. In een ongeconcentreerde fase net na rust liep DKB direct uit naar een voorsprong van 7-13. De ploeg uit Best wist, in tegenstelling tot in de eerste helft, nu wel een hoog rendement te halen en profiteerde van enkele fouten in de Astense verdediging. Klimop kon pas diep in de tweede helft haar eerste goal van het tweede bedrijf noteren. Hierdoor was de wedstrijd een kwartier voor tijd gespeeld en kon DKB naar het einde freewheelen. Dat Klimop dit toeliet valt de ploeg te verwijten. Volgende week hervat de competitie zich voor Klimop met een uitwedstrijd bij Keep Fit in Roosendaal.

Jorn van Laarhoven