BMC profiteert van slordig Klimop

Wedstrijd:: Klimop 1 – BMC 1
Uitslag: 13-16

Korfbalvereniging Klimop heeft de voorlaatste wedstrijd van het zaalseizoen met 13-16 verloren van BMC uit Berlicum. De Astense ploeg speelde haar thuiswedstrijd op vreemde bodem in sporthal De Peelhorst in Deurne. De ploeg gaf al snel blijk zich niet thuis te voelen en liep van meet af aan achter de feiten aan. Het eerste Astense aanvalsvak had grote moeite tot goed uitgespeelde kansen te komen. Dit lukte aan Berlicumse kant wel en de tegenstander kon dan ook vrij snel uitlopen naar een ruime marge en een ruststand van 6-9.

In de tweede helft kon Klimop het inconsequent verdedigende spel niet corrigeren waarvan BMC eenvoudig kon profiteren. Hierdoor heeft Klimop in de tweede helft nooit echt de illusie gekregen de wedstrijd nog spannend te kunnen maken. BMC speelde dan ook vrij eenvoudig de wedstrijd uit, iets wat Klimop zich mag aanrekenen. De middenmoter in de derde klasse ging met een 13-16 overwinning terug naar Berlicum. Klimop staat tweede en speelt zaterdag haar laatste zaalwedstrijd in Tilburg tegen Melmac.

Jorn van Laarhoven