Apeldoorn duidelijke maat te groot voor Klimop

Klimop heeft in Apeldoorn een duidelijke nederlaag geleden tegen de stadsnaam dragende club Apeldoorn.

Klimop had vertrouwen geput uit de voorgaande twee wedstrijden, die helaas verloren werden. Al snel werd vandaag duidelijk hoe het verloop van deze wedstrijd zou gaan. Apeldoorn schiet uit de startblokken: 6-1. Klimop was echter niet gekomen om zich kinderlijk te laten wegschieten en stribbelt tegen, wat een aantal strafworpen oplevert: 9-6. Het gevoel dat er weerstand geboden kon worden was Klimop dan ook niet ontgaan. De 11-6 ruststand allerminst hopeloos.

Na de rust toont Apeldoorn de kwaliteiten die het daadwerkelijk in huis heeft. Klimop kon alleen maar toekijken hoe de thuisploeg doelpunt na doelpunt maakte, voordat het kon laten zien ook nog in het veld te staan: 17-9. Het laatste kwartier was het startsein voor de schiettent van Apeldoorn. Met de 24-10 eindstand mag Klimop zich nog gespaard voelen.

Rens van Heugten