Klimop 1 2.0 start de competitie met een nederlaag

Met de wetenschap dat we eind vorig seizoen afscheid hebben genomen van vijf ervaren spelers binnen Klimop 1, zijn we begin Augustus met veel ‘nieuwe’ gezichten gestart met de voorbereiding op het seizoen 2019-2020.

Die ervaring gaan we dit seizoen zeker missen maar we hebben er alle vertrouwen in dat we snel stappen maken. Zo zagen we de afgelopen weken al flinke verbeteringen en weten de spelers elkaar steeds beter te vinden in het spel. Het is ook vooral het (weer) wennen aan elkaar.

Na 4 weken van voorbereiding (incl. 2 oefenwedstrijden) begon de competitie afgelopen zaterdag. In een competitie met bijna allemaal onbekende tegenstanders, stond als eerste de uitwedstrijd tegen KCD op het programma.

Met een basisopstelling van gemiddeld 18 jaar gingen we vol goede moed van start tegen de veel meer ervaren ploeg uit Doorn. We kwamen binnen een minuut op achterstand maar Maud wist dat in de tweede minuut weer recht te trekken met een mooi afstandschot.

We speelden vervolgens erg wisselvallig (net als het weer) in de eerste helft. Met fases zetten we de aanvallen goed neer en stonden we ons mannetje (en vrouwtje) in de verdediging. Maar grossierden we ook in foute passes / keuzes en werden we verdedigend overrompeld door het hoge tempo van de thuisspelende ploeg, wat resulteerde in een 10-2 achterstand na 30 minuten.

Na de pauze maakten we minder fouten in de aanval en verdediging, kwamen we de afspraken beter na en waren we wat scherper bij het afronden. Beide vakken wisten nog 3 keer te scoren en wist KCD er ook niet meer dan 6 te maken. Net als het weer zag het er in de tweede helft dus een stuk rooskleuriger uit. Eindstand 16-8.

De andere twee wedstrijden in de poule eindigden in nipte overwinningen voor Arena en Hebbes, onze tegenstander komende zaterdag. Na die wedstrijd weten we echt waar we staan.

Rob en Martin