Klimop moest weer de magische tweede helft inzetten voor de winst!

Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd van 2020 op het programma voor Klimop 1. Nadat er nauwelijks met een complete selectie getraind was vanwege de feestdagen moest in Hoeven tegen Springfield 1, dat de laatste plek in de competitie inneemt, de 2 punten mee naar huis genomen worden.

De wedstrijd begon op een hoog tempo waarbij beide teams genoeg kansen kregen om tot het eerste doelpunt te komen. Toch was het Klimop die de 0-1 en 0-2 liet noteren, mede door een knappe omdraaibal van Erik.

Nadat Springfield zich ook gemeld had op het scorebord probeerde Klimop afstand te nemen van hen, echter door slordige aanvallen te draaien en fouten te maken in de verdediging lukte dit niet. De club uit Hoeven kon constant bijblijven waarna het 6-6 stond en het bleef dus spannend wie de eerste helft zou winnen.

In de laatste minuten van deze eerste helft liet Gertjan zich al voor de tweede keer blijken in deze wedstrijd met een verlossend afstandsschot, waardoor het leek dat we met een gerust hart de rust in konden gaan. Helaas door het slordige verdedigen aan de zijde van Klimop kwam de thuisploeg gewoon weer op gelijke hoogte en bleef de wedstrijd nog steeds onbeslist na de eerste helft (7-7).

Klimop wist dat de altijd magische tweede helft nog moest beginnen en daardoor kon de wedstrijd weer met vol vertrouwen worden hervat. Toch bleef het wedstrijdbeeld onveranderd waardoor beide teams weer gelijk tot scoren toe kwamen. Een lange periode begon waarin beide teams niet wisten te scoren.

Rob wist dat er iets moest gebeuren, dus vroeg hij een time-out aan waardoor iedereen weer tot rust kon komen. Dit had geholpen, want Karel luidde met een strafworp de doelpuntenreeks in waardoor er uiteindelijk 8-12 op het scorebord stond. Beide teams kwamen nog tot scoren toe, maar de wedstrijd was beslist. Hierdoor konden de Astenaren toch de 2 punten mee naar huis nemen met als eindstand 10-13.

Uitblinkers deze wedstrijd: Karel en Jolijn met respectievelijk 4 en 3 doelpunten.

Luc Geven