Spelregelbewijs A en B jeugd

Alle Nederlandse korfballers moeten als ze in de B spelen hun spelregelbewijs halen. Hiermee toon je aan dat je kennis hebt van de spelregels. Handig voor je eigen wedstrijden: je snapt immers beter wat wel en niet mag en waarom de scheidsrechter fluit. Maar ook handig als je zelf een wedstrijd moet fluiten: je weet na het behalen van je spelregelbewijs waarvoor je moet fluiten.

Ook de leden van Klimop in de B en A moeten dit spelregelbewijs halen. In het begin van het seizoen hebben alle leden die het betreft een e-mail ontvangen met daarin een code om in te loggen op korfbalmasterz.nl. Als je alle toetsen hebt gehaald ben je geslaagd en heb je je spelregelbewijs binnen.
Om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk haar spelregelbewijs haalt, hebben we als verenging een 3tal deadlines gesteld.

1e deadline: level 3 – 11 januari 2023
Klimop wil graag zien dat iedereen vóór 11 Januari level 3 van het spelregelbewijs afgerond heeft. Om iedereen die het lastig vindt te helpen is er op woensdagavond 11 januari om 19:00uur een bijeenkomst waar je onder begeleiding van enkele ervaren scheidsrechters geholpen kan worden om de eerste 3 levels af te ronden. (Mocht je 11 januari niet kunnen, maar kun je de begeleiding wel gebruiken, is het de bedoeling dat je er zelf voor zorgt dat je op een ander moment met iemand samen kan gaan zitten. Vraag hierbij dan evt. hulp aan je trainer/coach.)

Let op: Leden van de A en B die na 11 januari level 3 nog niet behaald hebben worden uitgesloten om mee te spelen met wedstrijden, tot level 3 behaald is!

2e deadline: level 6 – april/mei 2023
Hetzelfde gaat er gebeuren met het behalen van level 6, deze moet ergens in april/mei afgerond zijn. Ook dan is er een avond om samen met een ervaren scheidsrechter er naar te kijken.

3e deadline: volledig behalen van spelregelbewijs – september 2023
Het volledig behalen van het spelregelbewijs moet gebeurt zijn voor het begin van het nieuwe seizoen, na de zomervakantie. Zonder spelregelbewijs kunnen de huidige leden van de A en B niet starten aan het nieuwe seizoen!

Mochten er vragen zijn dan kan je terecht bij Meike Leenders of ktc@kv-klimop.nl

KTC