Ruud Raijmakers winnaar 1e KlimOpen 2016

Afgelopen zondag, 30 oktober, werd er weer gedart in onze eigen kantine. De 1e KlimOpen van 2016 stond op het programma. Voorafgaand aan het darttoernooi keken (jeugd)leden en andere geïnteresseerden de EK-korfbal-finale Nederland – Belgie, die eenvoudig gewonnen werd door het oranje achttal.

Na de loting kon er iets na 15.00u gestart worden. In de poulefase werd er steeds best-of-3 gespeeld. Na veel spannende wedstrijden en zelfs de hoogste finish van dag (129 – Martijn Heesakkers) bleven 8 deelnemers over die het in de kwartfinale tegen elkaar zouden opnemen.

Uitslagen kwartfinalewedstrijden (best-of-5):

Paul B – Martin : 0-3
Henk – Paul C : 1-3
Dirk – Youri : 0-3
Ruud – Tom : 3-0

Na de twee halve finale wedstrijden wisten Ruud en Martin zich te plaatsen voor de finale:

Ruud – Paul C : 3-2
Youri – Martin : 1-3

De finale was erg spannend maar Ruud wist uiteindelijk toch te winnen met 3-2. Hij heeft hiermee zijn tweede KlimOpen-titel te pakken (bekijk hier de historie). De kleine finale om de 3e plek werd gewonnen door Paul C.

Na de prijsuitreiking werd er nog wat nagepraat aan de bar onder het genot van een hapje en een drankje.

De planning is om nog een tweede KlimOpen te houden in 2016. Houd daarom deze site, Twitter en Facebook goed in de gaten.

John van Oosterhout / Rob Cortooms