Mogelijke kampioenschappen en seizoen 18-19

Mogelijke kampioenschappen
Nog één speelweekend en dan zit ook de veldcompetitie van het seizoen 2017-2018 er weer op. Nog 9 wedstrijden waarin maar liefst 5 jeugdteams nog strijden om het kampioenschap:

Klimop E2: Klimop E2 verloor vooralsnog alleen van nummer 2, DAKOS E2. Tegen de huidige nummer 1, Rooi E2, werd overtuigend met 3-0 gewonnen. Rest nog één ding: a.s. zaterdag in Neerkant winnen van de nummer 5, Arcades E2, dan mag Klimop E2 zich kampioen kronen.

Klimop D1: Klimop D1 speelde afgelopen zaterdag tegen de te kloppen ploeg, Tilburg D1, zij waren nog ongeslagen. In een echte thriller stond er na 50 minuten een 7-7 eindstand op het scorebord. Klimop D1 was overigens ook ongeslagen maar had tegen DSC D2 al eens gelijkgespeeld. Nu is het hopen op een misstap van Tilburg D1, dat komend weekend nog speelt tegen de nummer 3, SDO D1. Klimop D1 moet natuurlijk zelf ook nog winnen om kans te maken, ze spelen a.s. zaterdag tegen nummer 4, PSV D1

Klimop B2: Koploper Arcades B1 verloor afgelopen zaterdag verrassend van nummer 4, DSC B3. Voor Klimop B2 is het hopen dat Arcades B1 nog een misstap begaat, ze spelen nog tegen de nummer 5, Roka B1. Verliest Arcades, dan heeft het evenveel verliespunten als Klimop B2 en mogen ook zij zich kampioen noemen.

Klimop B1: Het enige puntverlies (5-5) van Klimop B1 was tegen de mede koploper, Sporting ST B1 (5-5). Wint Klimop B1 a.s. zaterdag van nummer 5 United B1 dan is het kampioen, al dan niet samen met Sporting ST, zij spelen nog tegen nummer 4, Swift B2.

Klimop A2: Na de eerste twee wedstrijden te hebben verloren, is Klimop A2 nu in the winning mood. De afgelopen 2 wedstrijden werden gewonnen van koplopers Arcades A1 en ODC A2. A.s. woensdag staat de inhaalwedstrijd (thuis om 19.30 uur) tegen nummer 7, Roka A1, op het programma en a.s. zaterdag gaan ze nog op bezoek bij nummer 6, Lottum A1. Weet Klimop A2 beide wedstrijden te winnen dan zijn zij kampioen in hun klasse.

Er zijn nog 3 thuiswedstrijden, maar ook bij de uitwedstrijden is support van harte welkom!!

De jeugdteams die kampioen worden, worden gehuldigd op zaterdag 9 juni. Exacte tijdstip zal nog bekend gemaakt worden.

Laatste trainingen
Zoals eerder al terug te vinden op de site, eindigen de reguliere trainingen deze week. I.v.m. de wandel 4-daagse deze week trainen de D-, E- en F-teams in ieder geval nog een weekje extra (donderdag 6 juni). In overleg met de trainers staan andere teams ook vrij om nog een weekje door te trainen.

Seizoen 2018-2019
Ieder jaar rond deze tijd worden ook de teams voor het nieuwe seizoen bekend gemaakt. Door onvoorziene tegenvallers hebben we nog wat extra tijd nodig voordat het bekend gemaakt zal worden. De verwachting is dat teamindelingen in week 23 of 24 terug te vinden zijn op deze website.

Korfbal Technische Commissie