Matig startend Klimop knokt zich te laat terug in Nuenen

NKV 1 – Klimop 1 : 14-13 (8-4)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft gistermiddag een nipte nederlaag geleden tegen NKV in Nuenen.

De Astense ploeg kwam traag en afwachtend uit de startblokken, hierdoor greep NKV vrijwel direct het initiatief. Klimop maakte het zichzelf moeilijk door zonder overtuiging in de duels en afronding de eerste helft af te werken. In de rust stond er dan ook een 8-4 tussenstand op het bord.

Het eerste kwartier van de tweede helft liet een vergelijkbaar beeld zien. Ondanks de afronding bij NKV te wensen over liet kon Klimop niet echt dichterbij komen.

Pas 20 minuten voor tijd kwam er iets terug wat op overtuiging en zelfvertrouwen leek bij de Astense ploeg. In de slotfase kon Klimop dan ook nog terugkomen tot 14-13 met nog 1 minuut te spelen. De resterende tijd was echter onvoldoende om er een punt aan over te houden. Eindstand: 14-13.

Jorn van Laarhoven