Klimop revancheert zich met overwinning in Roosendaal

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft zich, in haar tweede ontmoeting met Keep Fit Roosendaal, gerevancheerd met een 12-16 overwinning.

Keep Fit ’70 1 – Klimop 1 : 12-16 (6-7)

Nadat aan het begin van het seizoen de eerste ontmoeting verloren was gegaan wist Klimop wat had kon verwachten van, het vorig seizoen gepromoveerde, Keep Fit.

De Astense ploeg begon de wedstrijd goed door meteen op voorsprong te komen. Keep Fit wist echter wel in de wedstrijd te blijven en kon profiteren van het lengteoverwicht als gevolg van een blessure aan de kant van Klimop.

Na rust was het Roosendaalse verzet gebroken en liep Klimop binnen 15 minuten uit naar een tussenstand van 6-12. Ondanks dat deze veilige marge nooit meer echt in de problemen is gekomen kwam er nog onnodige onrust in het spel van Klimop na een tegentreffer. Hierdoor ontstond een turbulente eindfase waarin er geen sprake meer was van verzorgd spel.

Door de inbreng van de Astense dames, samen goed voor 11 goals, wist Klimop haar tweede zaalzege binnen te slepen en staat het nu met 4 punten uit 3 wedstrijden in de subtop.

Volgende week speelt Klimop een thuiswedstrijd tegen OEC uit Helmond.

Jorn van Laarhoven