Klimop maatje te klein voor Ready ‘60

Ready ’60 1 – Klimop 1 : 18-10 (9-3)

Korfbalvereniging Klimop had zich vorig weekend veilig gespeeld door in de regioderby te winnen van OEC uit Helmond. Ditmaal trof de Astense ploeg de jonge ploeg uit Roermond, Ready ’60. Ready ’60 had haar ogen gericht op de tweede plek, wat recht geeft op een promotiewedstrijd.

In een door blessures en ziekte gewijzigde opstelling wilde Klimop de goede resultaten van de laatste weken voortzetten.

De eerste 6 minuten van aftasten leidden tot een gelijkopgaande wedstrijd waarin niet gescoord werd. Ready ’60 opende daarna de score en Klimop moest via 1-0, 3-1 en 6-1 in de achtervolging. Voor rust wist Klimop nog tweemaal te scoren waardoor ze met een 9-3 achterstand richting de thee gingen.

In de tweede helft werden de gecreëerde kansen beter afgewerkt en kwam Klimop nog 7 keer tot scoren. Ready ’60 was echter een maatje te groot en liet Klimop niet dichterbij komen wat leidde tot een 18-10 eindstand.

A.s. zaterdag 24 mei speelt Klimop om 15.30 uur haar laatste wedstrijd thuis tegen VIOS uit Willemstad.

Rob Cortooms