Klimop grijpt tegen Triade in tweede helft naast de punten

Klimop 1 – Triade 1 : 13-15 (9-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft zaterdagmiddag haar thuiswedstrijd tegen Triade uit Nieuwpoort met 13-15 verloren.

Het fel startende Klimop kon in de eerste helft voornamelijk aanvallend een prima vuist maken waardoor het de Nieuwpoortse tegenstander regelmatig in verlegenheid kon brengen. De verdedigende fouten die aan Astense kant gemaakt werden konden op deze manier dan ook gecompenseerd worden. Een goede eerste helft werd afgesloten met een 9- 8 tussenstand.

Na rust was er sprake van een fase van 20 minuten waarin Klimop verslapte. In deze fase kon Triade het initiatief terugpakken en nam een voorsprong van drie goals. Klimop herpakte zich weliswaar in het laatste kwartier maar kon niet meer langszij komen, eindstand 15-13.

Volgende week wacht de laatste tegenstander in de eerste helft van de veldcompetitie: Klimop gaat dan op bezoek in Ridderkerk bij Ten Donck.

Jorn van Laarhoven