In memoriam Johan Driessen

Met groot verdriet moeten wij u mededelen dat we opnieuw afscheid moeten nemen van een van onze trouwe leden. Totaal onverwacht is Johan Driessen afgelopen zaterdag overleden. Nog volop in het leven en hard aan het werk met zijn geliefde vriendengroep MAF voor het komende carnaval, is hij totaal onverwacht overleden.

Johan is als jonge speler begonnen bij onze vereniging. Hij heeft vele sportieve hoogtepunten mogen meemaken. In de jaren 70 maakte hij deel uit van ons eerste team. In die jaren wisten zij het hoogste niveau te behalen, wat onze vereniging daarna helaas niet meer gelukt is. Tot op hoge leeftijd heeft Johan nog aktief gekorfbald in de lagere teams.

Naast speler was Johan een fanatiek en enthousiast trainer en begeleider. Vele jeugdteams heeft hij onder zijn hoede gehad. Ook samen met Leny. Later is hij ook de seniorenteams gaan trainen en coachen. Daarvoor haalde hij meerdere trainersdiploma’s, waarmee hij ook de mogelijkheid had om buiten Klimop zijn kennis en ervaring over te dragen.

Als scheidsrechter was hij strikt en duidelijk. Vele zaterdagen en zondagen was hij op pad in de regio om wedstrijden te fluiten. Het gebeurde nogal eens dat hij werd opgetrommeld als er ergens een scheidsrechter niet was gekomen. In een mum van tijd stond Johan dan op het veld en kon er toch onder zijn leiding gespeeld worden.

Het is niet verwonderlijk dat ook de kinderen Tiny, Martin en Peter, een Klimop hart hebben meegekregen van hun vader. Trots was hij natuurlijk op hun sportieve prestaties, maar nog trotser op wat ze allemaal binnen Klimop gedaan hebben en nog steeds doen in allerlei functies. Hierin zie je terug wat ook hij in de jaren daarvoor gedaan heeft.

Het organiseren van de fancy fair bij het 40-jarig jubileum was het begin van een jarenlange traditie: de Klimop rommelmarkt. Met veel inzet heeft Johan zijn steentje bijgedragen in de organisatie hiervan.

Bij het organiseren van vele jubilea was Johan betrokken. Het opzetten van de grote tenten kon je hem wel toe vertrouwen. Hij wist zijn hulptroepen ook hier goed aan te sturen, zodat in een mum van tijd de tent op zijn plek stond. Goed van te voren uitgedacht en bekeken, dan wilde het volgens Johan ‘’niet veel zeggen’’.

Johan, we gaan je missen.

Wij wensen Leny, de kinderen en kleinkinderen en verdere familie, die in korte tijd 2 familieleden hebben verloren, veel sterkte bij dit verlies.