In memoriam Antoon Driessen

Dit weekend werden wij opgeschrikt door het plotselinge overlijden van Antoon. Totaal onverwacht is hij tijdens zijn vakantie in Zeeland overleden.

We kennen Antoon als een vrijwilliger op vele fronten. Binnen het bestuur was hij een aantal jaren actief als lid. Maar Antoon was vooral in zijn element als hij dingen kon organiseren. Met name bij de diverse jubileum vieringen die we de afgelopen decennia hebben mogen meemaken was hij graag betrokken. Vele maanden voor het feestweekend trommelde hij de mensen weer op voor de organisatie van de festiviteiten. En ook tijdens zo’n feestweekend was hij van ’s morgens tot ’s avonds in de feesttent te vinden, meestal druk bezig met allerlei zaken. Hij hield altijd in het gaten dat ook voor de niet spelende leden er voldoende activiteiten waren zodat ze betrokken bleven bij de vereniging.

Als lid van de sponsorcommissie heeft hij diverse sponsoren weten te strikken om onze club financieel of anderszins te steunen. Tevens wist hij een groot deel van de Astense bevolking een pak speculaas te verkopen met zijn overtuigingskracht.

Als medeorganisator van de kaartavonden was hij jaren voor die groep een vast aanspreekpunt. Mede dankzij zijn inzet zijn deze avonden voor met name onze steunende leden een prettig tijdverdrijf in de winterperiode.  Menig Astense ondernemer werd door Antoon met een bezoekje vereerd met als doel zeker niet met lege handen naar buiten te gaan, maar altijd met een prijsje voor op de afsluitingsavond.

Ook zijn kinderen Nicole en Stefan zijn al jaren actief lid van Klimop, alsmede twee kleindochters, Eva en Anne.

Zijn gezin en de familie zullen Antoon missen, maar ook voor onze leden zal het wennen zijn, dat we Antoon niet meer zullen ontmoeten in de kantine en bij de activiteiten. Een praatje aan de bar, met een kopje koffie of een pilsje. Even bijkletsen en meteen weer vooruit kijken of er nog iets georganiseerd kon worden.

Antoon, we gaan je missen!

Klimop 1 had gisteren voor de wedstrijd een minuut stilte ter nagedachtenis aan Antoon