Gretig Klimop maakt het verschil in de eerste helft

Klimop 1 – NKV 1 : 14-12

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft goede zaken gedaan in de strijd om lijfsbehoud door twee belangrijke punten te pakken tegen titelkandidaat NKV uit Nuenen.

In een gretige openingsfase wist Klimop de tegenstander direct onder druk te zetten. Dit resulteerde in onrustig spel en kortstondige Nuenense aanvallen. Klimop zette hier een hoog rendement tegenover en greep direct het initiatief in de wedstrijd. In de eerste helft kon de Astense ploeg het verschil maken.

De tweede helft verliep moeizaam: Klimop had moeite om het aanvalsspel te structureren en de afwerking bleef achter. Omdat NKV nog steeds geen grip kon krijgen op de Astense verdediging kwam de voorsprong van Klimop nooit echt in gevaar, 14-12.

Klimop staat met 8 punten op een gedeelde 5e plaats, 4 punten boven de hekkensluiter OEC. Alleen de nummer laatst degradeert uit de 3e klasse.

Jorn van Laarhoven

,