Afronding seizoen 2019/2020 – Update over alle activiteiten & wedstrijden

Op maandagavond heeft het kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd omtrent het COVID-19 virus. Aan de hand van deze nieuw aangekondigde maatregelen heeft de KNKV de volgende adviezen opgesteld:

Oproep: sluit deuren tot 1 juni
Het KNKV roept alle korfbalverenigingen op om de deuren gesloten te houden tot 1 juni en last zelf tot die tijd alle KNKV-bijeenkomsten en bezoeken aan verenigingen af.

Afgelasting (tweede helft) veldcompetitie
Alle geplande wedstrijden in (het tweede deel van) de veldcompetitie worden dit seizoen afgelast, evenals alle toernooien en evenementen, behorend bij de veldcompetitie. Over de afwikkeling van de veldcompetitie – dus rangschikking en promotie- en degradatieregeling  – besluit het KNKV uiterlijk maandag 6 april, dezelfde einddatum die eerder aangekondigd is voor wat betreft de afwikkeling van de zaalcompetitie.

Zoals je kunt lezen is naast de zaalcompetitie die eerder al afgelast werd nu ook de volledige veldcompetitie afgelast is. Dit betekend concreet dat het korfbalseizoen 2019/2020 erop zit. Er zullen geen wedstrijden meer op het programma staan en ook trainingen gaan niet meer door. We hopen natuurlijk dat we vanaf eind augustus weer met z’n alle kunnen starten aan een nieuw korfbalseizoen. Mocht je helemaal willen stoppen is het belangrijk dat je je voor 1 april afmeldt!

Wat betekend dit concreet voor activiteiten georganiseerd door KV Klimop?

De volgende activiteiten zullen worden afgelast en hiervoor wordt geen nieuwe datum gezocht:

• Vrijwilligersfeest (28 maart) – Was al eerder afgelast
  • Schoolkorfbaltoernooi (8 mei) – Deze week worden ook alle scholen op de hoogte gebracht. Volgend schooljaar een nieuwe kans.
  • Jeugdkamp (20 t/m 24 mei) – Ouders ontvangen binnenkort een mail
  • Rikcompetitie: Dit bericht maakt duidelijk dat ook hier de volledige competitie gestopt is.

Voor de volgende activiteiten gaan we opzoek naar een nieuwe datum, dit is geen garantie dat dit ook lukt:

• Koppelschieten (30 mei) – We onderzoeken de opties om begin juni een nieuwe datum te prikken. Of dit gaat lukken is onbekend.