Eindelijk een ‘eigen’ sporthal ?

Het bestuur van Klimop is al geruime tijd in gesprek met de gemeente Asten en HCAS over de privatisering van het sportpark. In die gesprekken werd ook al eens gesproken over een evt. sporthal op het grasveld tussen Klimop en HCAS in. De beschikbaarheid van sporthal de Schop is namelijk jarenlang al een heikel punt voor beide verenigingen.

De gemeente had een aantal maanden geleden al aangegeven dit mee te nemen in de plannen. In de tussentijd is ook het Varendonck Collega in beeld gekomen omdat ook zij graag meer ruimte willen voor hun gymlessen. Reden te meer voor de gemeente om de plannen door te zetten, en zal dit plan alleen nog door de commissievergaderingen moeten worden goedgekeurd.

Inmiddels zijn de eerste tekeningen al gemaakt om geen vertraging op te lopen. Zo lijkt een ‘eigen’ sporthal, in de jaren 70 waren er al plannen, eindelijk realiteit te worden. De planning is dat er vanaf de zaalcompetitie 2018-2019 gebruik gemaakt kan worden van de sporthal.

Jullie zullen via deze website en de Klimop Courant op de hoogte gehouden worden.

sporthal
sporthal2