Zaalcompetitie 15-16; rondje langs de velden

De zaalcompetitie 2015-2016 zit er weer op, vanaf komende week wordt er weer buiten getraind en gespeeld op onze eigen kunstgrasvelden. We kunnen terugkijken op een geslaagd zaalseizoen met maar liefst 4 kampioenschappen. Een rondje langs de velden:

klimop1-kampioen IMG_0055

Klimop F1: Het jongste team van Klimop maakte het nog even spannend (verloor de één na laatste wedstrijd) maar wist in de laatste wedstrijd, in de Schop voor een volle tribune, toch kampioen te worden door met 4-1 te winnen van concurrent DOT F1.

Klimop E2: Dit team won en verloor eenmaal van de uiteindelijke kampioen, DAKOS E3. DAKOS liet echter verder geen punten liggen, Klimop daarentegen had een off-day tegen de Kraanvogels. Daardoor bereikte Klimop E2 een tweede plek.

Klimop E1: De eerste wedstrijd (tegen PSV E1) was direct de enige wedstrijd waarin een punt werd afgestaan. Veel wedstrijden werden zeer ruim gewonnen maar tegen de sterkere tegenstanders stond dit team ook z’n mannetje. Dit resulteerde in het uiteindelijke kampioenschap.

Klimop D2: Al snel bleek dat Eymerick D1 een maatje te groot was voor alle tegenstanders. Daarachter streed Klimop D2 met Eymerick D2 om de tweede plek. Uiteindelijk wist Klimop deze strijd te winnen door in de laatste wedstrijd met 9-5 te winnen van deze concurrent.

Klimop D1: Dit team speelde in een zware poule maar gedurende de competitie konden ze steeds beter weerstand bieden, duidelijk dat ze even moesten wennen aan het niveau. Zo werd er uiteindelijk 4 keer gewonnen waarvan 3 keer in de laatste 5 wedstrijden. Dit resulteerde in een 6e plek in de rangschikking.

Klimop C2: Er werd 5 wedstrijden voor het einde van de competitie nog gewonnen van de kampioen, BIO C1, maar toch kwam Klimop C2 uiteindelijk 2 punten tekort om dit team ook van de troon te stoten. De strijd om de tweede plek werd wel gewonnen.

Klimop C1: In de 3e speelronde liep dit team tegen de eerste nederlaag aan, Flamingo’s C1 was te sterk. Door een reeks van 8 overwinningen die volgden wist Klimop C1 het kampioenschap echter toch binnen te slepen.

Klimop B2: Wisselvallige uitslagen (o.a. verlies tegen de nummer laatst, gelijkspel tegen de kampioen en winst tegen de nummer 2) kenmerkten dit zaalseizoen, mede door enkele blessures binnen het team. Toch werd er uiteindelijk vaker gewonnen dan verloren en eindigde Klimop B2 op een vierde plek.

Klimop B1: Klimop B1 had het zwaar in enkele wedstrijden maar wist uiteindelijk 3 keer te winnen en 1 keer gelijk te spelen (tegen nummer 2, DSC B3), wist DKB B1 onder zich te houden en sloot de competitie af met een 5e plek.

Klimop 2: Al snel was duidelijk dat er met Fortuna ’68 4 gestreden zou moeten worden om het kampioenschap in deze poule. Door het slippertje tegen Eymerick 1 was er echter geen sprake meer van een felle strijd en kon Klimop 2 alleen maar genoegen nemen met een tweede plek.

Klimop 1: In Roermond tegen Ready ’60 werd de kampioenschapswedstrijd verloren (17-16) en leek het kampioenschap een utopie. Door onverwacht maar gehoopt verlies van Ready ’60 in de laatste speelronde wist Klimop 1 zich na de overwinning tegen BMC 1 toch als kampioen te kronen.

Alle spelers, speelster, trainers en coaches die kampioen geworden zijn, nogmaals gefeliciteerd !

De jeugdteams die kampioen werden zijn op zaterdag 12 maart gehuldigd in de kantine. De foto’s zijn inmiddels te vinden onder de knop Foto’s.

Vanaf 2/3 april wordt de competitie op het veld hervat. Voor alle teams weer nieuwe ronden, nieuwe kansen, succes allemaal !

Korfbal Technische Commissie