Klimop boekt derde zege op NKV

Klimop – NKV : 16-10 (7-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de thuiswedstrijd met NKV met 16-10 gewonnen.

De Astense koploper wist van te voren dat het moest winnen van het lager geklasseerde NKV. De ploeg had eerder dit seizoen bewezen dat het sterker is dan de Nuenense tegenstander en liet dit bij vlagen ook zien in de eerste helft. Klimop pakte een voorsprong van enkele doelpunten maar stond wel toe dat NKV in het spoor bleef. Door het onrustige spel van Klimop kon NKV bij rust naderen tot twee doelpunten 7-5.

Na rust kwam er iets meer rust in het spel van Klimop maar wist NKV er wel een wedstrijd van te maken. De ploeg naderde de Astenaren tot een tussenstand van 9-9. Hierna was het Nuenense verzet gebroken. Door enkele doelpunten in een kort tijdsbestek maakte Klimop het verschil en wist zo de overwinning op NKV veilig te stellen, 16-10.

Omdat concurrenten BMC en Conventus bleven steken op een gelijkspel staat Klimop nu drie punten los op haar achtervolgers. Volgende wedstrijd wacht de belangrijke uitwedstrijd met Conventus in Zwijndrecht.

Jorn van Laarhoven