Zaalseizoen gaat voor Klimop uit als nachtkaars

Melmac 1 – Klimop 1 : 16-12 (10-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft haar laatste zaalwedstrijd uit in Tilburg met 16-12 verloren van Melmac. Voor de Astense ploeg stond er niks meer op het spel en de ploeg maakte van de gelegenheid gebruik om een nieuwe formatie uit te proberen.

In een redelijk gelijk opgaande eerste helft gaf Klimop te veel kansen weg. Melmac wist dit voldoende af te straffen om Klimop in de problemen te brengen. Een direct antwoord kon de ploeg uit Asten niet vinden omdat het te onmachtig was in de duels.

In de tweede helft wist Klimop het nog spannend te maken door telkens terug te komen tot een marge van twee doelpunten. Melmac bleef echter veel kansen creëren en kon haar voorsprong behouden. In de slotfase liep de ploeg, ook dankzij een door de scheidsrechter over het hoofd geziene overtreding, uit naar een eindstand van 16-12. Klimop eindigt hierdoor op de, vooraf al vaststaande, tweede plaats.

De tweede helft van het veldseizoen begint voor de Astense ploeg op 29 maart met een uitwedstrijd bij Ready ’60 in Roermond. Klimop zal op het veld moeten knokken om uit de gevarenzone te komen.

Jorn van Laarhoven