Klimop gaat in 2015 verder waar het in 2014 gebleven was

Klimop 1 – NKV 1 : 21-15 (9-7)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de zaalcompetitie, na een korte winterstop, goed hervat met een 21-15 overwinning op NKV uit Nuenen.

In een matige beginfase waarin Klimop zoekende was naar het ritme van het aanvalsspel liep de Astense ploeg achter de tegenstander aan. NKV had het initiatief en maakte dankbaar gebruik van foutjes in de Astense verdediging.

Ondanks een moeizame eerste helft kon Klimop in het spoor blijven en boog het zelfs, tegen de verhouding in, de ruststand in het eigen voordeel om.

De beginfase van de tweede helft liet een vergelijkbaar beeld zien. De foutjes in de Astense verdediging werden afgestraft en de wedstrijd ging tot 20 minuten voor tijd gelijk op.

Hierna brak een fase aan waarin het Nuenense verzet gebroken werd. Klimop liet weer zien dat het via veel verschillende personen aanvallend gevaarlijk kan worden. Hier had NKV geen antwoord op en Klimop kon uitlopen naar een voorsprong van vijf doelpunten.

Toen de Nuenense ploeg in deze cruciale fase ook enkele strafworpen niet wist te benutten brak het team mentaal en kon Klimop de wedstrijd eenvoudig uitspelen, 21-15.

Jorn van Laarhoven