Schoolkorfbaltoernooi 2014 – Uitslagen

Op maandag 29 en dinsdag 30 december heeft KV Klimop voor de 45e keer het jaarlijkse Schoolkorfbaltoernooi georganiseerd. Ongeveer 250 Astense basisschoolleerlingen hebben in sporthal De Schop op sportieve wijze gestreden om verschillende prijzen.

Bij groep 3/4 deden er 8 teams mee. De finale werd gespeeld door Voordeldonk A en Voordeldonk B. Deze wedstrijd eindigde in een gelijkspel, zodat strafworpen moesten bepalen wie de winnaar was. Hierbij was Voordeldonk A net iets sterker en behaalde daarmee de eerste plaats. Voordeldonk B werd tweede en Deken van Hout B werd uiteindelijk derde. Het team van Voordeldonk B was ook de sterkste in de strafworpencompetitie.

Bij groep 5/6 speelden 16 teams verdeeld over 3 poules. De poulewinnaars werden Voordeldonk D, Voordeldonk C en Deken van Hout C. Deze teams streden in de finales om de prijzen. Voordeldonk C wist de 2 andere teams te verslaan en behaalde hiermee de eerste plaats. De wedstrijd Voordeldonk D en Deken van Hout C was nog erg spannend maar uiteindelijk werd Voordeldonk D tweede en eindigde Deken van Hout C op de derde plaats.
De strafworpencompetitie werd wel gewonnen door het team van Deken van Hout C.

Bij groep 7/8 namen 7 teams deel. Voordeldonk B en Het Lover werden poulewinnaar en speelden daarom de finale. Voordeldonk B wist de winst naar zich toe te trekken en eindigde daarmee als winnaar van het toernooi. Het Lover werd tweede. Bonifatius B was in de strijd om de 3e plaats de sterkste. Het team van de Voordeldonk B won ook de strafworpencompetitie.

KV Klimop kijkt terug op een geslaagd toernooi waarin gebleken is dat er nog aardig wat korfbaltalent in Asten rondloopt. Hopelijk zien we daarvan nog wat terug bij één van onze trainingen. Wij trainen met onze jeugd vanaf donderdag 8 januari van 18.00 – 19.00 uur in de tennishal aan de Lienderweg 55 te Asten.

Tevens maken wij van de gelegenheid gebruik om alle vrijwilligers hartelijk te danken voor hun inzet op deze dag.

De organisatie

Uitslag Schoolkorfbaltoernooi KV Klimop 2014:
Groep 3/4: 1. Voordeldonk A, 2. Voordeldonk B, 3. Deken van Hout B
Groep 5/6: 1. Voordeldonk C, 2. Voordelonk D, 3. Deken van Hout C