Klimop velt het vonnis over OEC

Klimop 1 – OEC 1 : 13-7

klimop-oec-110514

Korfbalvereniging Klimop uit Asten had voorafgaand aan deze wedstrijd aan één punt genoeg om handhaving definitief vast te stellen. Voor de Helmondse tegenstander OEC was niets minder dan de winst noodzakelijk om degradatie af te wenden.

De wedstrijd ontspon zich direct in het voordeel van Klimop. OEC had geen antwoord op het verdedigende spel van de Astenaren en kon hierdoor geen vuist maken in de aanval. Klimop kon voor rust uitlopen naar een 6-1 tussenstand.

Na rust hadden beide ploegen last van de weersomstandigheden en ontstond er een onrustige fase waarin beide ploegen veel fouten maakten. Klimop kwam echter nooit meer in de problemen en wist een comfortabele voorsprong te behouden tot het eindsignaal, 13-7.

Hierdoor verzekerde de Astense ploeg zich van lijfsbehoud en viel het doek voor OEC: zij spelen komend seizoen in de 4e klasse. Klimop staat met nog twee wedstrijden te gaan op de 6e plek slechts twee punten van de nummer 2 NKV.

Jorn van Laarhoven

,