Klimop A1 boekt derde zege op Ready ’60 A1

De tweede zaalwedstrijd tegen Ready ’60 A1 heeft Klimop in thuishal De Schop gewonnen met 12-7.

Het begin verliep nog stroef aan beide kanten. Het achterverdedigen van Klimop was wederom maar moeilijk op te lossen door Ready. Omdat Klimop de aanval nog niet op orde had waren doelpunten ook bij de thuisploeg schaars. Als de thuisploeg dan de openingstreffer scoort, en de gasten ook de ban doorbreken komt de wedstrijd wat los. Ready pakt een voorsprong, maar daarna ziet Klimop de mogelijkheden beter liggen en creëert het voor rust een gaatje: 5-2.

Na rust is Klimop los aan alle kanten van het veld. Het breidde de voorsprong uit naar zes verschil met rake afstandschoten, waar Ready geen weerstand meer aan kon bieden. Om en om vielen er nog doelpunten. Maar Klimop zag de voorsprong niet meer in gevaar komen: 12-7.

Rens van Heugten