Midweek verliest van kampioen Melmac

Melmac MW – Klimop MW : 11-7 (6-2)

Afgelopen dinsdag stond de voorlaatste wedstrijd van Klimop MW op het programma, ze moesten het in Tilburg gaan opnemen tegen de studenten van Melmac.

Gezien de stand kon dit een lastige wedstrijd gaan worden, want de studenten stonden bovenaan de ranglijst en bij een overwinning zouden ze zich kampioenen kunnen noemen. Klimop was vastberaden om zich zo goed mogelijk te gaan weren.

De wedstrijd startte om 20.00u en al vrij snel nam Melmac een voorsprong van 1-0. Het eerste aanvalsvak van Klimop had wat moeite met het creeren van goede kansen maar wist uiteindelijk toch de gelijkmaker binnen te knallen.

Gedurende de eerste helft bleek Melmac toch wat sterker maar door goed verdedigend werk was het met de rust toch maar 6-2 voor Melmac.

In de rust (zonder thee!) werden de tactieken nog eens besproken. Met resultaat, want de 2e helft verliep een stuk beter voor de rood-witten.

Klimop kroop langzaam dichterbij (8-6) maar helaas liet men de kansen om gelijk te komen (2 doorloopballen) onbenut. Melmac wist hiervan de profiteren en schoot tegen het eind van de wedstrijd weer met scherp, 11-7.

Melmac, gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap!
Klimop kan terugkijken op een redelijke wedstrijd, zeker verdedigend gezien, de kampioen is op 11 goals gehouden. Aanvallend had het beter gekund.

Komende dinsdag, 25 oktober, speelt Klimop MW in Eindhoven de laatste wedstrijd op het veld tegen de nummer 2, PSV MW.

Rob Cortooms