Klimop sluit topseizoen af met veldtitel

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft met de 19-11 thuisoverwinning op OEC het veldkampioenschap behaald in de derde klasse.

De Astenaren waren hiervoor afhankelijk van concurrent Ready ’60 en moesten uiteraard de eigen wedstrijd winnen. Op voorhand was al duidelijk dat OEC gedegradeerd was en Klimop wilde hiervan profiteren door de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Na een goede beginfase van de Astenaren stond er een stand van 4-0 op het scorebord. Hierna zakte het Astense spel iets weg en kreeg OEC de gelegenheid om terug te komen. Toen nog voor rust de stand weer in Astens voordeel werd omgebogen was het grootste verzet van de Helmonders gebroken.

Na rust ging Klimop verder waar het gebleven was en nam het, aan de hand van aanvoerster Marly van Kemenade, goed voor zeven goals, definitief afstand van OEC. De slotfase van de tweede helft stond dan ook in het teken van het volgen van het scoreverloop bij concurrent Ready op bezoek bij BMC en het afscheid van Klimop-speler Martin Driessen.

Toen na afloop bleek dat Ready een misstap maakte en van BMC had verloren betekende dit het tweede kampioenschap voor Klimop dit seizoen. Na het eerder behaalde zaalkampioenschap is nu ook de veldtitel in Astense handen.

De laatste speelronde voor Klimop, een directe confrontatie met Ready ’60 aanstaande zondag, is dan ook voor statistieken.

Jorn van Laarhoven

klimop1-veldkampioen-15-16