Klimop 1 wint belangrijke uitwedstrijd tegen SDO 1

Klimop 1 heeft een belangrijke stap gezet richting handhaving op de veldcompetitie. De uitwedstrijd tegen SDO 1 uit Veldhoven werd met 10-12 gewonnen. Het was stuivertje wisselen in de eerste helft. Klimop opent direct de score, waarna SDO met 4-2 de leiding overneemt. Doelpunten waren, met name door de strenge wind, erg schaars. Klimop buigt de achterstand nog eens om naar een 4-6 voorsprong, om vervolgens vlak voor het rustsignaal via Tessa van Mourik de 7-7 ruststand binnen te schieten.

In het tweede deel werd het spel er aan beide kanten niet veel beter op. Klimop besloot om een laag tempo te hanteren en rustig te zoeken naar de juiste kansen, waar SDO éénschots aanvallen tegenover zette. Dit leidde tot een 7-10 voorsprong voor Klimop na een kwartier spelen. De klok tikte langzaam maar zeker weg. Maar ook SDO pakt de score op en knokt zich terug naar 10-10. Met nog 5 minuten te spelen laten de gasten zien beter met de prestatiedruk overweg te kunnen door de beslissende 10-12 voorsprong te pakken. SDO blijft hopeloos proberen om nog gelijk te komen, maar Klimop hield de deur dicht.

Wedstrijd: SDO 1 – Klimop 1
Uitslag: 10-12