Klimop A1 start met ruime overwinning

Klimop A1 heeft de eerste wedstrijd van het jaar met 6-15 gewonnen van Eymerick A1. Anders dan de stand doet vermoeden, ging het allerminst eenvoudig. Klimop had moeite met het verdedigende spel van Eymerick. Gevolg daarvan waren schotloze aanvallen met passfouten die de thuisploeg in het spel hielp. Als de ban dan doorbroken wordt, maakt Klimop voor rust al een verschil van 5 doelpunten. De ruststand van 3-8 gaf de adem die nodig was onder de warme zon.

Maar Klimop was zich ervan bewust dat er meer te halen viel. Eymerick start opnieuw iets feller dan Klimop en blijft knokken. Door verkeerde keuzes kon Klimop veel aanvallen op tijd pareren en verder weglopen. Moeizaam bleef het, maar de thuisploeg kon geen moment het tij keren. De wedstrijd kabbelde verder naar de eindstand van 6-15 die Klimop zeer verdiend heeft.

Maud Janssen scoorde 5x, Meike van Erp liet zich gelden met 4 doelpunten.

Rens van Heugten