Klimop A1 duidelijke slag beter in eerste thuiswedstrijd

Klimop A1 heeft de eerste thuiswedstrijd van het seizoen gewonnen met 15-8 van Ready ’60 A1.

De al jaren bekende tegenstander was nu duidelijk de mindere van Klimop. Waar in voorgaande jaren de uitslagen dicht bij elkaar lagen, was Klimop nu op alle fronten de baas. De 3-0 opening gaf dit ook duidelijk aan. De aanvallende angels van Ready werden er volgens opdracht goed uit gehaald. Maar omdat Klimop nalaat verder weg te lopen is er een ruststand van slechts 5-2 te zien.

Na de rust gingen echter alle remmen los bij de thuisploeg. Ready scoort in eerste instantie goed mee. Maar al snel werd het krachtsverschil heel duidelijk. Luc Geven is goed op dreef, en gooit bij 11-5 alle Roermondse hoop aan duigen. Ondertussen bleef de scherpte erin zitten en kon Klimop vrijuit spelen om te eindigen bij 15-8.

Rens van Heugten