Midweek pakt de eerste punten!

Klimop MW – DKB MW : 13-11

Afgelopen dinsdag speelde de midweek de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen. Na een eerste matige wedstrijd in Nuenen was de opdracht voor de midweek duidelijk, winnen en de eerste punten pakken! Ook deze wedstrijd weer bijgestaan door gelegenheidscoach Hans Strijbosch, hij kan zelf nog niet spelen in verband met een knieblessure, werd het strijdplan medegedeeld. Het neerzetten van goed aanvalsspel, en bij balverlies snel druk zetten op de tegenstander om zo de bal snel weer in bezit te krijgen.

De basisopstelling gaf een aantal wijzigingen ten opzichte van de vorige wedstrijd, Rob Cortooms, Len Knoops en Silke Swinkels zijn geblesseerd, niet helemaal fit of op vakantie. Karlijn en Mark inmiddels terug van vakantie waardoor enkele van ons voor de eerste keer met elkaar het kunstgras opgestuurd werden.

De wedstrijd stond onder leiding van Jorn van Laarhoven, na het eerste fluitsignaal begon DKB voortvarend met uit de eerste aanval een mooi schot, 0-1 achter. Na goed druk zetten na balverlies veroverde Leonie de bal en speelde Bjorn goed aan 1-1. De volgende aanval zette Trudy in de punt, direct goed voor 2 goals 3-1 om vervolgens stuivertje wisselend een 5-3 ruststand te bereiken.

Onder het genot van een lekker bakkie thee werden de laatste tips en strategieën doorgegeven door Hans en werden de wissels doorgesproken. Peter en Mark eruit, Erik en Marc erin. Een primeur voor korfbalvereniging Klimop, de gebroeders van Oosterhout samen in een vak gedurende 30 minuten en dat zonder ruzie te maken, lang nie gek….. ( of zou de wijsheid dan toch met de jaren komen).

Direct na rust kwam Klimop goed uit de startblokken 2 snelle goals en een gat van vier doelpunten 7-3. Dit verschil van 4 doelpunten was voldoende om de wedstrijd vakkundig uit te ballen naar 13-9 in de 33ste minuut. 2 knappe afstandsschoten van DKB bepaalde de eindstand op 13-11.

Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen TOG op het programma, tenminste als deze tog doorgaat. We hebben immers tog al een aantal pogingen gedaan om tog tot een nieuwe datum te komen! De verwachting is dat het tog allemaal wel goed komt volgende week! We willen natuurlijk onze reserves bedanken voor de inzet, Trudy en Jolijn bedankt en hopelijk mogen we jullie vaker vragen.

Bjorn van Oosterhout