Off-day kost Klimop dure punten

Keep Fit ’70 1 – Klimop 1 : 15-13 (9-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met Keep Fit ’70 uit Roosendaal met 15-13 verloren.

De Astense ploeg begon meteen slap aan de wedstrijd waardoor Keep Fit een 3-0 voorsprong kon pakken. Verdedigende fouten en verkeerde keuzes wisselden elkaar af aan de kant van Klimop waardoor de ploeg niet in het eigen spel kon komen. Kortdurende aanvallen en gemiste kansen maakten het er niet makkelijker op voor de Astense ploeg. Met een ruststand van 9-8 mocht Klimop dan ook niet ontevreden zijn.

Na rust werd de rug onvoldoende gerecht en kon Klimop nooit het aanvallende niveau halen wat de laatste weken zo veel punten heeft opgebracht. Dichterbij dan een 11-11 tussenstand kwam de ploeg dan ook niet. Keep Fit pakte hierna weer een kleine voorsprong en behield deze, mede dankzij een aantal discutabele beslissingen van de arbitrage, tot het eindsignaal, 15-13. Hiermee behaalt Klimop de eerste nederlaag van het zaalseizoen en moet het de koppositie afstaan aan BMC.

Over twee weken staat de thuiswedstrijd met PSV op het programma.

Jorn van Laarhoven