Klimop wint streekderby in Helmond

OEC 1 – Klimop 1 : 10-13 (5-8)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft in de uitwedstrijd met OEC in Helmond met 10-13 gewonnen. Het vorig seizoen gepromoveerde OEC bood kranig weerstand aan Klimop maar kon de Astense ploeg niet haar wil opleggen.

oec-klimop-1516_small

In een onrustig duel waarbij OEC met fysiek spel zich in de wedstrijd probeerde te knokken liet Klimop zich bij vlagen uit het spel halen. Na een achterstand van 1-0 kon Klimop wel meteen het initiatief nemen en liep uit naar een voorsprong van 4 goals.

Ondanks dat de Astense ploeg gewaarschuwd was voor het Helmondse spel liet het zich in de tweede helft toch nog afleiden. Hierdoor ontstond een onnodig warrige en fysieke tweede helft waarbij OEC nog het gevoel had dat er wat te halen viel. Echter bleef Klimop de hele tweede helft een veilige marge houden van minimaal 3 goals en kon zodoende weer een overwinning bijschrijven in de eerste helft van de veldcompetitie: 10-13.

Volgende week staat voor Klimop de laatste competitiewedstrijd op het programma voor aanvang van de zaalcompetitie: een thuiswedstrijd tegen Ready ’60 uit Roermond.

Jorn van Laarhoven