Klimop trekt winst over de streep in kanaalderby

Voor de derde keer dit seizoen stond er voor Klimop een wedstrijd tegen OEC op het programma. Een heuse kanaalderby, ditmaal in Asten gespeeld. Voor de Helmonders stond handhaving nog op het spel, voor Klimop alleen de eer. Uit de vorige confrontaties is gebleken dat hoewel OEC verreweg de meest ervaren is, beide ploegen toch aan elkaar gewaagd zijn. Een recept voor een wedstrijd die geen moment zou vervelen.

In de kleedkamer overheerste het gevoel dat er iets te halen viel. Goed, Klimop was dan niet compleet, blessures spelen de Astenaren nog steeds parten, maar toch werd met overtuiging aan de wedstrijd begonnen. Doel was om de scores van de dragende heren van de Helmonders zoveel mogelijk te beperken. Het vertrouwen uit de kleedkamer werd omgezet in acties op het veld. Binnen twee minuten kwam Klimop 2-0 voor. De eerste Helmondse score liet daarentegen 12 minuten op zich wachten. Toch kwam OEC, vooral door een aantal strafworpen, terug in de wedstrijd: ruststand 6-7.

Na rust liep OEC aanvankelijk nog verder uit, naar drie punten verschil: 8-11 met nog twintig minuten op de klok. Klimop toonde echter veerkracht en kwam terug naar 11-11. Intussen begonnen de Helmonders zich meer en meer met de arbitrage te bemoeien. De emotie, en de spanning, liep hoog op. Al helemaal toen Klimop zelfs de voorsprong pakte, 12-11. De heren van OEC lieten zich van hun beste kant zien, hetgeen ze twee gele kaarten opleverde. Vlak voor tijd gooiden de Astenaren de wedstrijd, waarin overigens 8 (!) strafworpen zijn genomen, in het slot: 15-13.

Klimop bedankt de invallers en het publiek en kon, voor het eerst sinds hele lange tijd, weer een overwinning vieren.

Gertjan Sonnemans