Klimop sluit veldcompetitie af op derde plek

Klimop 1 – Ten Donck 1 : 12-8 (4-4)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de laatste competitiewedstrijd met Ten Donck Ridderkerk met 12-8 gewonnen. De wedstrijd stond voor afgelopen zondag op het programma maar is verplaatst naar donderdagavond.

In een matige eerste helft kregen beide ploegen geen grip op de wedstrijd. Klimop was erg slordig en maakte veel persoonlijke fouten terwijl Ten Donck geen systeem kon krijgen in het aanvallende spel. Met een ruststand van 4-4 had Klimop het gevoel dat de schade beperkt is gebleven.

In de tweede helft kwam er meer lijn in het spel van de Astense ploeg en wist het team beter de juiste mensen uit te spelen. Met enkele goede afstandschoten wist Klimop een gat te slaan met de tegenstander uit Ridderkerk.

Ten Donck had nog steeds geen antwoord op het verdedigende spel van Klimop en de Astense ploeg kon vrij eenvoudig uitlopen naar de benodigde voorsprong van 2 doelpunten om de derde plaats veilig te stellen, eindstand 12-8.

Jorn van Laarhoven