Klimop revancheert zich in Tilburg

Melmac 1 – Klimop 1 : 11-14 (5-5)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd tegen Melmac in Tilburg met 11-14 gewonnen. Afgelopen zaterdag was de ploeg te sterk voor de Tilburgers en nam het revanche op de verloren afsluitende zaalwedstrijd.

Mede geholpen door een goede tweede helft waarin de ploeg beter in de organisatie ging spelen wist Klimop de winst naar zich toe te trekken. Prima verdedigend werk en een iets hoger rendement leverde Klimop pas in het tweede bedrijf een voorsprong op.

In tegenstelling tot de eerste helft kreeg Klimop het voor elkaar om langere aanvallen op te zetten en de tegenstander de wil op te leggen. Ondanks het magere rendement gedurende de hele wedstrijd kwam Klimop nooit echt in de problemen.

Een voorsprong van 2-0 aan het begin van de wedstrijd was het enige echte wapenfeit van de Tilburgers die in de tweede helft achter Klimop aan liepen.

Na deze gewonnen wedstrijd mag Klimop er van uit gaan dat degradatie is afgewend. Enkele wedstrijden voor het einde heeft Klimop 7 punten meer dan de nummer laatst Melmac. Nog vier wedstrijden resteren er voor Klimop, met aanstaande zondag de thuiswedstrijd tegen koploper DKB.

Jorn van Laarhoven