Klimop nipt onderuit tegen SGV

Na de eerste onnodige nederlaag van Klimop 1 ging het team weer vol goede moed naar de tweede wedstrijd van de competitie. Klimop had een goede voorbereiding en iedereen was klaar voor de wedstrijd.

Klimop begon steady met een mooie 2-0 voorsprong. Echter gaf SGV zich niet over en zij werkten zich op. Het werd 2-2. Toch pakte klimop de overhand en pakte de 3-2. Het liep gelijk op en er was een ruststand van 5-5. Dit was al een veel betere ruststand dan de laatste keer dat Klimop tegen SGV speelde (6-3 ruststand, 17-8 nederlaag vorig seizoen, red). Echter door wat verdedigende fouten en te snel spel heeft klimop een aantal doelpunten laten liggen. Ook zijn er de eerste helft 13 verkeerde doelpogingen de lucht in gegooid. De aanval van klimop was echter wat sterker. Lange aanvallen en er werd goed doorbewogen na het schot.

De tweede helft begon Klimop met een achterstand. Echter trokken we goed bij door de 6-6 te maken. Ondanks de goed lange aanvallen kon Klimop het niveau van SGV niet bijhouden. We hadden de overhand kunnen pakken, maar helaas hebben we hier de punten laten liggen. Na de 7-7 kwam SGV op voorsprong. Toen liep SGV steeds verder uit en hield Klimop het helaas niet meer bij. Met een mooie afsluitende vrije bal van Maud is de wedstrijd
afgelopen met als eindstand; 10-11.

Met een onnodig verlies proberen we toch de positieve punten eruit te halen. De lange aanvallen en het goede door bewegen na het schot nemen we mee naar de volgende wedstrijd tegen Melmac 1, waar we onze eerste punten binnen gaan hengelen.

Fleur Ceelen