Klimop herovert koppositie na overwinning op NKV

NKV 1 – Klimop 1 : 11-16 (7-9)

Korfbalvereniging Klimop uit Asten heeft de uitwedstrijd tegen NKV met 11-16 gewonnen. De Astense ploeg herovert hiermee de koppositie omdat concurrent Ready ’60 verloor van Ten Donck.

Op voorhand wist Klimop dat de ploeg het krachtsverschil met de tegenstander uit Nuenen in de eerste helft tot uitdrukking moest brengen om het verzet van NKV te breken. Bij vlagen lukte dit, Klimop had langdurige aanvallen maar verzuimde de overmacht in de stand uit te drukken. NKV kon zodoende bijblijven tot 7-9 bij rust.

Na rust begon Klimop met een slordige fase waarin de doelpunten weer moeizaam vielen. Echter toen de ban gebroken werd sloegen de Astenaren meteen een gat van vijf doelpunten en lieten het hierna niet meer spannend worden. Met de overwinning van 11-16 boekt Klimop een belangrijke zege omdat na afloop bleek dat koploper Ready ’60 verloren heeft van Ten Donck. De Astenaren nemen hierdoor, met één punt verschil, de eerste plaats weer over van Ready.

Aanstaande vrijdagavond staat de volgende competitiewedstrijd voor Klimop op het programma: om 20.30u thuis tegen Voltreffers.

Jorn van Laarhoven