Klimop beleeft belabberde hervatting veldcompetitie

Afgelopen zondag speelde Klimop thuis tegen de gedoodverfde titelkandidaat Movado. Ook geen onbekende tegenstander. De uitwedstrijd werd met slechts 13-10 verloren, dus kansen hadden er kunnen zijn voor Klimop. De start was echter al niet goed. Klimop kwam dan wel op 1-0 voor en kon tot 2-3 nog even mee. Maar het hoge tempo en de hoge druk die Movado gaf was Klimop in de eerste helft al te machtig. Het grossierde in passfouten en de verdedigende arbeid was niet op orde. Al voor rust was de wedstrijd eigenlijk al beslist: 5-12.

Na rust ging Movado gewoon verder met scoren, waar Klimop er niet aan te pas kwam. Langzaam aan speelde Klimop wel wat beter, maar echt tegengas geven kon het nooit. De 7-21 nederlaag die Klimop op eigen veld leed kan maar beter snel vergeten worden.

Rens van Heugten